Fotogalerie a deník

2013

A je to tady..poslední táborové ráno. Po probuzení a ranní hygieně jsme si dali společnou bohatou snídani. Děkujeme všem rodičům i prarodičům za skvělé koláče, bábovky a další delikatesky, které nám připravili. Protože jsme byli všichni trochu unaveni po včerejších oslavách měli jsme v posledním dni spíše klidný program. Menši děti si hráli celá velká parta na rodinu, táta, máma děti, pes, tety a strejdové, ovšem na hřišti se také skrýval lupič dětí, který někdy vylezl z úkrytu a nejmenší dítě Sněhurku jim unesl, pak musela celá rodina i pes Sněhurku vysvobodit. Starší partě jsme na závěrečný den umožnili obrácené pravidla a sami rozhodovali jak strávit poslední den. Pochopitelně si po včerejších vysilujících oslavách jednohlasně zvolili pohádkový a filmový den. Z družiny vytvořili velmi alternativní kino, kde místo sedadel měl každý nějaký pohodlný pelíšek, z tabule se stalo promítací plátno a užili si klidný den se spoustou legrace. Kamarádi přátelé….tak zase za rok!

Ve čtvrtek byl náš největší táborový den. Čekal nás karneval a závěrečné táborové slavnosti a společné spaní. Od rána jsme se scházeli už v maskách, přišla Sněhurka, horolezec, Spiderman a dokonce k nám zavítala i Lady Gaga. Masky měli děti opravdu úžasné, ještě jsme si pomalovali obličeje a vyrazili jsme na maškarní průvod. Protože s námi šli také mušketýři a princezny museli jsme vzít sebou nejen pro vznešené hosty také naší kamarádku ponici Toničku. Cestou nás Tonička povozila všechny, jen budíci museli po svých…no holt místo ručiček navíc si měli vzít ještě nožičky. Budík má nožičky totiž moc krátké :-). Průvodem pod kapitánským velením jsme došli až na obídek k Lídě, kde jsme měli sváteční obídek a každý zmrzlinu k tomu. Po obědě nás čekaly na velkém školním hřišti už soutěže o sladké odměny. Dali jsme si jak jinak, než sváteční svačinku v podobě obložených chlebíčků se šunkou a už k nám přijeli naši kamarádi šermíři. A začala pravá středověká šermířská show! Krom ohromné zábavy jsme se seznámili s rytířkou výbavou, vyzkoušeli jsme si železnou košili, přilbice a další výstroj. Na závěr vystoupení jsme si zahráli ještě všichni velkou soutěž o nejlepšího ochránce balónku, kterým se stal statečný bojovník Adam. A už jsme začali připravovat táborák, hlavním hlídačem táborového ohně byl pochopitelně voják. Každý dostal za krásnou masku dárkový balíček. Začali jsme si opékat buřtíky a přijeli za námi líšnický muzikanti a tatínkové našich kamarádů. Rozdali jsme si texty a začali pět táborákové i ne táborákové písničky. Někteří z nás krom zpěvu také tančili. A protože nám zase vyhládlo objednali jsme si ohromný pizzy a pořádně se napapali. Menší dětičky už byli po celém náročném moc unaveni tak si šli hajnout s pohádkou na dobrou noc. Větší děti by pochopitelně asi vydrželi nejraději oslavovat až do rána, ale protože nás čekal ještě náš poslední táborový den museli jsme jít odpočívat už všichni. Dobrou noc :-).

Na středu jsme si naplánovali náš společný poslední táborový výlet na hrad Křivoklát. Sešli jsme se ráno na dobřichovickém nádraží, koupili jízdenky a vyrazili jsme vstříc novým dobrodružstvím. Už ve vlaku panovala skvělá nálada vyprávěli jsme si vtipy a dávali různé kvízy. Počasí nám vyšlo naprosto výletně fantastické a než jsme se rozkoukali už jsme byli na nádraží Křivoklát. Protože po zdolání výstupu na křivoklátský kopec nám všem řádně vyhládlo zasedli jsme na zahrádku do nádvorní restaurace a objednali si výborný obídek, každý podle svého přání. Ty statečnější z nás to dorazili ještě ovocnou, nebo čokoládovou palačinkou. Na nádvoří se nám moc líbilo, vyzkoušeli jsme si střílení z kuše, prohlédli expozice, včetně úžasné řezbářské výstavy, prošli hradby až úplně nahoru a dozvěděli jsme se moc zajímavých věcí o historii hradu. Ještě jsme nakoupili pro maminky a tatínky pár suvenýrů, menší děti si pohráli na dětském hřišti a protože nám čas neúprosně utíkal museli jsem vyrazit zpět na nádraží a hurá mašinkou domů :-).

20.8. tábor s Lištičkou

Poslední táborové úterý jsem měli dost nabité. Ráno jsme vytvářeli barevné vitráže a mozaiky z barevných lepících fólií, které se i těm nejmladším výtvarníkům podařily opravdu báječně. Větší děti vytvořili přímo výtvarná díla. A po dobré svačince jsme vyrazili na tradiční úterní, bohužel už tento rok poslední trénink golfu. Naše trenérka Monika si pro nás připravila krom tréninku také závěrečnou soutěž o bonbóny a protože byli všichni dětičky moc šikovní a zdatní golfisté, sladkou odměnu si vybojoval každý z nich :-). Rovnou z golfového hřiště jsme se vydali procházkou na obídek, měli jsme připravené výborné francouzské brambory, které nám všem moc chutnali. Po obídku si šli menší děti odpočinout, aby měli dostatek sil na odpolední procházku na statek a vyjížďku na naší kamarádce ponici Toničce. Starší skupina potápěčů se hned po obědě vydala na poslední kurz potápění s přístroji. Trenérka Jolana měla také na závěr připravenou soutěž v potápění, kde děti za své ponorové výkony dostali potápěčské samolepky a sladké odměny.

Poslední pondělí letošního tábora, jsme přivítali nové kamarády. A protože venku dost pršelo, vystačili jsme si ve škole každý podle nálady. Po svačině jsme se pustili do výroby keramického svícínku. Po dobrém obědě jsme šli na statek nakrmit koně a králíky. Vzali jsme i Toničku sebou na procházku, ale začalo pršet a tak jsme se běželi schovat do školy. Četli jsme si horoskopy, trénovali písničky na čtvrteční zpívání u ohně a všelijak řádili. 😀

Konec týdne jsme oslavili nečekanou olympiádou ve stolních hrách. Ti co zrovna nehráli, vyráběli a kreslili. Brzy dopoledne jsme se vydali na výlet na kolech. Vyrazili jsme nejdříve do velkého kopce na pastviny a pak po vrcholu až nad Spálený mlýn. Zastavili jsme se na nějakou dobu u rybníka, kde jsme se výtečně bavili jak stavěním hráze, koupáním, nebo ježděním na kolech. Společně s mrňousky jsme se setkali na obědě, kde jsme si pochutnali na zmrzlině a obě party pak spěchaly vlastní cestou k bazénu. Tam jsme vegetili až do pozdního odpoledne.

Čtvrteční ráno jsme vyšli na hřiště potrénovat raketové a pálkové sporty, ve kterých spousta dětí trochu pokulhává. Také jsme hráli míčové hry, a kdo měl sebou kolo, trénoval také menší sjezdy na kole kolem hřiště. Prostě fajn sportovní zábava. Malé děti šly na oběd k Lídě a ty větší a potápějící se, se nabaštily ve škole a vydaly se na potápění k Jolaně na Řitku. Potápění šlo všem tradičně skvěle a dokonce i několik nováčků, kteří se minulý rok ještě báli, letos pokořili svůj strach a nejistotu z potápění a hrdě se tak zařadili mezi absolventy přístrojového potápění. Den jsme ukončili pěknou procházkou se zmrzlinou.

Středu jsme začali jezdectvím. Děti, které jezdí na klisně Volné, parádně pokročily v tréninku a s přehledem již zvládaly jízdu v klusu. Menší děti si vzaly na procházku Torynku a Toničku a kochaly se nádherným výhledem na pastviny i lesy v Líšnici. Procházka to byla opravdu pořádná a tak si pak šly rádi odpočinout při pohádce. Na ty větší čekalo překvapení. Výlet na natáčení Seriálu BBC Tři mušketýři. Jeli jsme do okolí vesnice Mokropsy, naším Lišmobilem, mikrobusem z filmové produkce, která vozí herce na natáčení a s Martinem Šťastným, tatínkem Adélky. Bohužel je jakékoliv focení na místě zakázané a tak jsme pro vás ukořistili alespoň jednu fotku s hlavními herci ze seriálu. Za zmínku stojí herečka Tara Fitzgerald, která hrála ve filmu Tmavomodrý svět hlavní ženskou roli. V seriálu Tři mušketýři dostala roli královny. Děti dostaly od cateringu zmrzliny kolik chtěly a pak se dívaly, jak probíhá výroba filmu. Všichni k nám byli moc přátelští a chválily děti, jak jsou ukázněné. Pan producent i režisér odpovídali ochotně dětem na všechny otázky. Výlet se nám moc líbil a my děkujeme panu Pražanovi, že nám ho umožnil.

Úterý jsme začali obligátně golfovým tréninkem. Protože se všechny děti neustále zlepšují, vzala je Monča tentokrát na green, kde je velké patovací hřiště. Děti dostávaly různé úkoly, které s nadšením plnily. Rovnou z hřiště jsme se vydali na oběd, na Varadov. Malé děti šly po obědě odpočívat a ti velcí nastoupili na Varadově rovnou na autobus a jeli na výlet do Prahy, kde na nás čekala exkurze do Podolské vodárny. Na toto místo je nesmírně těžké se dostat. Den otevřených dveří, který vodárna pořádá tak jednou ročně, je bez výkladu a je tam vždy tak plno, že se tam letos chystají instalovat semafory na schody. Nás prováděl nesmírně milý pán, který ve vodárně pracuje již velmi dlouho a sbírá fotky všech vodáren na území ČR. Je to tedy opravdový nadšenec, který vyprávěl dětem velice poutavě o všech složitostech čištění a systému pitné vody opravdu tak jednoduše, že jsem to pochopila i já . Cestu jsme si tam i zpět zpříjemnili přívozem přes Vltavu, což se dětem opravdu líbilo. Kdyby se Vám někdy chtělo, zkrátit si cestu přes řeku, vězte, že tato služba je k dispozici každých 20 minut, z obou břehů. Vrátili jsme se zpátky na Varadov autobusem, kde si všechny spokojené děti vyzvedli rodiče a prarodiče.

Předposlední týden Liščího tábora, jsme se sešli v hojném počtu velkých i malých dětí. A protože nás bylo tolik, rozhodli jsme se rozdělit na keramickou dílnu na dvě skupiny. Jedna trávila dopoledne výtvarným tvořením a druhá si šla trochu rozproudit krev na sportovní hřiště. Hráli jsme ping pong, badminton, basket a před obědem jsme stihli i malou koupačku v bazénu. K obídku jsme dostali bramborové knedlíky plněné uzeným masem a hned potom jsme chvátali zpátky do Líšnice, abychom si co nejvíce užili bazénu, sluníčka a pohody na zahradě. Druhá parta měla možnost tvořit keramická díla po obědě a poté už jsme zamířili k bazénu všichni.

Fotogalerie 9. 8. 2013 příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

I přes veškeré předpovědi slibující vytrvalý déšť, jsme se nenechali zviklat a vyrazili na cyklistický výlet k Berounce. Čekala nás trasa z Dobřichovic do Řevnic s pěknými zastávkami, jak u řeky, tak na krásném lanovém hřišti u sokolovny, kde jsme poobědvali pizzu. Měli jsme velké štěstí, déšť nás zastihl až na konci naší cesty v Řevnicích. Krásně jsme zmokli a schovali se, v místní čajovně Cherubín, která se nachází hned na náměstí. Dětem se tam moc líbilo. Poslechli jsme si hru na tradiční australský nástroj Didgeridoo a měli možnost doprovodit jej, na všelijaká chřestidla, bubínky a xylofon. Venku pršelo jak o život a my si dávali čajík a sušenky. A vůbec nám nevadilo, že vypadla elektřina. Solné svíčky a baterky z kol nám bohatě stačili k báječné atmosféře.

Fotogalerie 8. 8. 2013 příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Čtvrteční den jsme zahájili tenisovým tréninkem. I ti nejmenší hráli se stejným nasazením jako Tomáš Berdych. Druhá parta dětí se před polednem stihla malinko svlažit v bazénu a pak jsme se všichni sešli na obědě u Lídy. Díky stále trvajícímu vysokému tlaku v ovzduší, jsme dali dětem na výběr, jestli chtějí absolvovat trénink na koni, nebo jít k bazénu. Nakonec jsme se vykoupali všichni i ti co byli na koních.

Fotogalerie 7. 8. 2013 Příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Dnešní zprávy o počasí zněly naprosto neúprosně. Celý den slunečno, vysoké teploty přesahující 35°C, mírný vánek a bio zátěž 3. A tak jsme měli jasný plán. Pohoda, bazén, voda a hry ve stínu stromů. Od rána bylo na dětech znát, že jsou velmi unavené a jaksi bez energie. I když jak kdo . Holky si jen kreslily, povalovaly se na velkém polštáři, nebo koukaly na krátkou pohádku. Větší kluci, ale potřebovali svojí nevybitou energii nějak využít a tak se šlo i sportovat na hřiště. Nejdříve závod v běhu, pak hod na koš a trénink Adélky na plánovaný páteční výlet na kolech. Po brzkém obědě jsme se už opravdu vrhli rovnou k bazénu, kde na nás kromě parádní koupačky čekala také malá narozeninová oslava Denisky, která je od dnešního dne v klanu náctiletých . Ještě jednou všechno nejlepší Deny.

Fotogalerie 6. 8. 2013 Příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

V úterý jsme měli hned od rána napilno. Brzy jsme se nasvačili a chvátali na golfové hřiště, abychom se stihli vrátit dřív, než začne sluníčko nekompromisně pálit. S Monikou jsme jako vždy začali rozcvičkou, kterou všechny děti prováděly velice poctivě. Trénink všechny moc bavil, dokonce i ty nejmenší děti neúnavně odpalovaly míčky jak na odpališti, tak na patovacím hřišti a nálada byla moc fajn. Vyhřátí od sluníčka a lehce znavení z cesty, jsme po obědě skočili rovnou do bazénu, kde jsme zůstali až do podvečera.

Fotogalerie 5. 8. 2013 přísměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Polovina prázdnin je tady. Čas letí a toto pondělí jsme začali naší v pořadí čtvrtou keramickou dílnu. Magda si pro nás připravila návrh dózičky, nebo by se dalo říci šperkovnice a krásného zdobeného motýlka. Pro mladší děti byl motýlek jednoduší a tak ho zvládly vyrobit všichni na jedničku. Naše mladé potápěče, čekala dlouhá cesta. Nejdříve jsme všichni společně zamířili na oběd k Lídě, kde jsme si dali obligátní pauzu na zmrzlinu a krátký odpočinek po obědě, abychom se vzápětí odpojili od našich nejmenších a vyrazili na cestu za potápěním. Dnes jsme vám mohli poskytnout také záběry pod hladinu. Děti z poloviny vyprázdnily, obě kyslíkové lahve a já si myslím, že k fotkám není třeba dalších komentářů . Naši nejmenší si zatím vesele užívali bazénu na zahradě.

Fotogalerie 2. 8. 2013 příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Pátek jsme začali volným programem na školním hřišti, za domem. Využili jsme například pingpongový stůl, badminton, nebo petangue. Tento týden by se dal skoro nazvat „Týdnem koně“ . Shodou okolností nás totiž obě kobylky, Tonička i Volná doprovázely na většině našich cest za poznáním. A tak jsme jim šli poděkovat. Přinesli jsme jim tvrdý chleba a také vodu. Děti pilně nosily králíčkům misky s vodou z nedaleké stodoly a hladily si s potěšením malé i velké ušáky, koně a ovečky. V průběhu oběda jsme pokračovali v hraní stolních her. Možní jste si všimli, zvláštní dvojice na začátku alba. To je výsledek čtvrtečního klání v piškvorkách. Kubík s Duly se vsadili, jak asi tušíte, že ten kdo prohraje, přijde oblečený jako holka nebo kluk. Po obědě jsme se vydali, někteří na kolech a jiní naším Lišmobilem k rozlehlému čísovickému rybníku, kde jsme se vykoupali v čisté vodě a posvačili. Prostě fajn konec pracovního týdne .

Fotogalerie 1. 8. 2013 Příměstský tábor Praha západ

Brzy po příchodu všech dětí, jsme vyráběli karnevalové škrabošky. Všem se moc povedly a některé děti je vyzdobily korálky a třpytkami. No nádhera! Potom jsme se vrhli na naše oblíbené hřiště u školy, kde se mají možnost všichni do sytosti vyřádit. Malovali jsme také temperami na papír, nebo kameny, které si děti samy našly v okolí. A protože jsme si dnes přivezli na tábor také kola, vyrazili jsme na oběd kolmo . Větší děti jely malou oklikou a protože jsme přejeli odbočku k Varadovu, objevili jsme díky tomu omylu nádhernou vyhlídku na Černolice, Řitku i Líšnici. Chvilinku jsme se kochali tím výhledem a pak už jsme uháněli na oběd. Po obídku čekala na starší děti trenérka Kristína s kobylkou jménem Volnost. Trénink byl opravdu plnohodnotný pro všechny. Kdo už na koni uměl, zdokonaloval jezdecký styl, komu zkušenosti chyběli, učil se třeba přecházet z chůze do klusu, apod. Po tréninku jsme se ještě svlažili v bazénu na statku a pak jsme si krátili čekaní na maminky a tatínky, hrou na kadeřnický salon. Moje maminka mě nepoznala a tak tu budu asi přes noc .

Fotogalerie 31. 7. 2013 Příměstský tábor Praha západ

Středeční den s Lištičkou bývá obvykle výletní a poznávací. Vzhledem k tomu, že nám počasí nadělilo občasný vánek, bez extrémně vysokých teplot, rozhodli jsme se, že vyrazíme i s poníkem Toničkou na celodenní výlet po okolí. Nejprve jsme museli Toničku připravit na cestu. Čištění a sedlání poníka již všichni známe a tak jsme mohli po chvíli vyjít. Děti se celou cestu střídaly v ježdění a tak nikdo nereptal, že by ho bolely nožičky. Naše cesta se ubírala nejdříve mezi polem, potom lesní pěšinou, a když jsme vyšli z lesa, prostřeli jsme si piknikový obídek. Tonička se pásla opodál a zatím co jsme čekali, až nám vytráví, děti si vzaly Tondu do parády. Zaplétaly poníkovi copánky a do nich luční kytičky, rozdělily se i o mrkvičku, která byla součástí našeho středečního jídelníčku. Po milé přestávce pod lesem, jsme dorazili ke Spálenému mlýnu k panu Mertlíkovi, mému tatínkovi, na návštěvu za mluvícím papouškem Herynkou. Doplnili jsme si lahve na pití a rozhodli se občerstvit dole v restauraci zmrzkou. Pak už jsme se vydali na cestu zpátky, kde na nás čekaly první trpělivé maminky.

Dnes jsme po ránu vyráběli barevné, papírové lampičky. Dali jsme si na posilnění svčinku a vyrazili jsme na trénink golfu.  Od 9 hodin už na nás na odpališti čekala naše trenérka a my jsme mohli začít strečinkem. Po protažení tělíček se děti rozdělili do skupinek, kde první skupina trénovala odpalování, druhá patování a na závěr jsme připravili našim malým golfistům soutěž v odpalování i v přesnosti odpalu. Dnešní trénink „makali“ výborně bez vyjímky všechny děti a proto si sladkou odměnu zasloužil a odnesl nakonec každý :-). Po dvou hodinách trénování jsme se vydali procházkou na obídek, měli jsme připravené moc dobré Francouzské brambory. Společně jsme se pak vrátili do naší základny v ZŠ, skupinka Liščátek si šla po náročném sportovním výkonu odpočinout a větší si na chvilku vyndali společenské hry. Když jsme si všichni odpočinuli, šli jsme ještě na sportovní hřiště, kam už si pro nás přišli maminky a tatínkové.

Fotogalerie 29. 7. 2013 Příměstský tábor Praha západ Líšnice

A máme tu zas pondělí. Již tradičně jsme začali s keramickou dílnou. Děti se mohly opět inspirovat naším návrhem hrnečku, nebo popustit uzdu svojí fantazii a zhmotnit návrh vlastního dílka. Jen tak tak jsme stihli uklidit, před obědem. Po něm jsme si odpočinuli při pohádce a pak už se děti rozdělily na potápěče a neplavce s nepotápějícími se plavci. Potápění probíhalo jako vždy báječně. Děti si to neskutečně užívají a popravdě se s nimi vidím pouze pod vodou, nebo nad hladinou při vylévání vody z masky, což činí s takovou rychlostí, že jim toho moc říct nestíhám. Tenhle den strašně rychle utekl a my se moc těšíme na další potápění.

Fotogalerie 26. 7. 2013 příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Poslední den týdne jsme o dopoledních hodinách vyráběli panáčky a bambulky z vlny a také kreslili. Svačinku jsme si vychutnali u stolečku na školkovém hřišti, kde jsme si ještě pohráli, než jsme začali s tréninkem na závod v cyklistické zručnosti. Děti kličkovaly mezi kuželkami, trénovaly sjezd z kopce a pak se i na kolech vypravily k Lídě na oběd. Ti zkušenější jezdci, dojeli na Varadov oklikou přes Klínec a pak krásnou lesní stezkou. Rizoto se sýrem všem chutnalo a ve stínu jsme si báječně odpočinuli se zmrzlinou na jazyku. Pak už jsme zamířili jednoznačně k bazénu, kde jsme se parádně osvěžili po sportovním dni.

Fotogalerie 25. 7. 2013 Příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Čtvrteční den jsme začali bohatou svačinou, kde si každý mohl do sytosti vybrat, nač měl chuť. Müsli tyčinky, datle, banány, hroznové víno, jogurty, nebo švestkový koláč. Pak jsme se věnovali všelijakému tvoření a vyrábění. Povídali jsme si o správném vybarvování mandal a použití různých materiálů k vytvoření krásných, pestrých obrázků. Parta našich malých tenistů se vypravila na trénink, kde na ně čekal náš instruktor Tom. Trénink odstartovali rozběháním a následným strečinkem. Kdo zrovna nebyl na kurtu, chytal a nosil míčky a tak byly děti v neustálém pohybu. Naši nejmenší zatím sportovali, na dětském hřišti Oříšek, kde jsme se i s většími dětmi zastavili po tréninku. Po dobrém obědě jsme odpočívali v chládku, v budově školy. Hráli jsme hry, malovali, nebo si jen tak hráli. :-). Kolem třetí hodiny jsme se vydali do bazénu, kde si děti užily spoustu legrace, jak při hrátkách ve vodě, tak na rozlehlé zahradě, kde jsme zůstali, dokud si pro děti nepřišli rodiče.

Fotogalerie 24. 7. 2013 Příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

Středa nám přinesla opět krásné slunečné počasí, kterého jsme využili při celodenním pobytu u bazénu. Ráno jsme si hráli ještě ve škole a na hřišti, kde jsme vyráběli také berušky, ale hned na 10 hodinu jsme vyrazili na rozlehlou zahradu nad restaurací Slowpec, kde má oficiální sídlo DC Lištička a kde se nachází i náš nový bazén. Zahrada nám tu poskytuje dostatek stínu, ve kterém se mohou děti schovat před sluníčkem a v klidu si hrát například společenské hry, prohlížet třeba s kamarádem Guinessovu knihu rekordů, nebo jen tak v klidu odpočívat, což asi jak tušíte, se chce dětem o prázdninách málokdy. Moc děkujeme tatínkovi Péti Čeřovského za zmrzlinu, na kterou nás pozval a ze které měli všichni velkou radost.

Fotogalerie 23. 7. 2013 Příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

V úterý jsme měli na programu ježdění na poníkovi a koupání v bazénu. Před tím jsme si, ale stihli vyrobit ozdobné kalíšky na maličkosti, ať klučičí, nebo holčičí. Stihli jsme si také zařádit na hřišti, a protože bylo zase pořádné horko, chvátali jsme za poníkem Toničkou už v brzkých dopoledních hodinách, hned po svačině. Toničku jsme osedlali a vyrazili na okruh vedoucí pěknou krajinou s první partou dětí. Druhá skupina se zatím koupala na statku v bazénu a děti, které dojezdily, se mohly jít osvěžit za nimi. A tak se nám pěkně všichni vystřídaly v bazénu i na poníkovi. Sluníčko pražilo jako na Sahaře a my jsme se před ním schovali do chládku družiny, kde jsme odpočívali s nejmenšími při pohádce. Odpoledne čekalo na děti překvapení v podobě nového bazénu, který si děti i přes studenou vodu vyzkoušely. Těšíme se na zítřek u bazénu a na piknik, který jsme pro děti připravili.

Fotogalerie 22. 7. 2013 příměstský tábor s Lištičkou Praha západ

A máme tu opravdové léto! Sluníčko svítilo hned od pondělí jak o život a my jsme se pomalu scházeli v liščím doupěti, v Líšnici. Od rána jsme kreslili a tvořili a před svačinkou jsme se došli vyřádit na hřiště. Po sportovním výkonu zbaštilili sváču na jedničku i ty největší nejedlíci J. Keramika probíhala ve veselé náladě a největší sranda byla s těmi nejmenšími. Po náročném úklidu jsme se přesunuli zpátky na hřiště, už vybavení na cestu na oběd, kde jsme si pochutnali na kotletce na kmínu s bramborem a čerstvou zeleninou. Děti dostaly za to, jak krásně jedly za odměnu zmrzlinu, kterou si vychutnaly ve stínu zahrady.

Lekce potápění byla dnes už částečně pokročilejší, děti mohly samy plavat v bazénu s přístroji a kyslíkovou lahví, pod neustálým dohledem Jolany. Vyzkoušely si, jaké to je vylovit něco ze dna bazénu, anebo jen tak sedět, nebo plavat a komunikovat s kamarády pomocí potápěčských posunků. Malé děti využily k hrám krásnou zahradu u domu a vesele se cákaly a běhaly, pod stříkající vodou na trávníku. Ti, kteří měli záchranou pomůcku, mohli samozřejmě i do bazénu. Maminky si vyzvedly děti přímo u Jolči, abychom se tak vyhnuli namáhavému pochodu ve velkém horku, zpátky do Líšnice.

Byl to prostě den plný zážitků.

Fotogalerie 19. 7. 2013 příměstský tábor Praha západ

Páteční den začal malou sportovní olympiádou. Děti soutěžily ve skákání v pytlích, hodu na basketbalový koš, hodu na cíl a skoku přes švihadlo. A protože jsme si domluvili výlet na kolech, vyrazila jsem se staršími dětmi na oběd, s tím, že pak budeme pokračovat na delší okruh. Ti nejmenší, kteří si přinesli kola, na nich dojeli až k Lídě. Posilněni zmrzlinkou, jsme se tedy vypravili na pořádný cyklo výlet. Ujeli jsme celkem asi 10 km různým terénem a všude se děti chovaly jako ukáznění cyklisté. Zastavili jsme u rybníka v Čísovicích, kde jsme se u břehu trochu osvěžili. Po návratu na nás čekaly k svačině báječné palačinky s ovocem a odměny s diplomy za olympiádu. Mějte krásný víkend .

Ve čtvrtek jsme se ještě před svačinou „přestěhovali“ do prostor družiny, která je v přízemí školní budovy a děti si hrály venku na dětském hřišti společně s Jíťou. Pak už se starší parta dětí vydala pěšky na Řitku a mladší děti na statek do bazénu, kde se krásně svlažily a vyřádily. Na Řitce už na nás čekala Jolana, naše trenérka potápění. Děti si stejně jako minulý rok připomněly dýchání s přístrojem nejprve na suchu a pak i v bazénu. Ten kdo se zrovna nepotápěl, si hrál na krásné zahradě badminton, nebo řádil pod proudem vodního postřikovače. Po kurzu potápění jsme šli na pozdní oběd k Lídě, kde jsme si pochutnali na báječných jahodových knedlících s tvarohem anebo omáčce na paprice s houskovým knedlíkem. Do školy jsme se vrátili slušně znavení, nicméně v dobré náladě a plni hezkých zážitků.

17.7:2013 Tábor s Lištičkou Líšnice Praha zpad

Středeční den byl ve znamení výletu za poznáním na zámek v Hořovicích /http://www.zamek-horovice.cz/. Sraz jsme měli na vlakovém nádraží v Dobřichovicích a všechny děti se dostavily dobře vybavené a ve skvělé výletní náladě, kterou nepokazila ani skutečnost, že nám první vlak ujel. Ba naopak, děti byly veselé a užívaly si každou chvilku jak na nádraží, tak ve vlaku. Po cestě jsme si povídali třeba o tom, jak obyčejný pozdrav a milý úsměv udělá radost všem a hlavně starším lidem. A tak naše parta cestou na zámek s nadšením zdravila a hořovické babičky se smály, povídaly a měly radost, že vidí tak hodné a milé děti. Na zámku jsme absolvovali výstavu pohádkové země, kde jsme měli možnost vstoupit do světa, plného dobrých skřítků a pohádkových bytostí, kam zlo nemá přístup. Dále jsme navštívili 3. okruh prohlídkové trasy s výkladem, kde jsme si prohlédli hry a hračky malých aristokratů. K obědu jsme měli řízečky v houstičkách, nebo toustíku, které jsme si snědli ve stínu stromů krásné zámecké zahrady. A protože se nám tam líbilo, zůstali jsme tam až do odchodu na vlak. Hráli jsme hry, vyprávěli vtipy a odpočívali. Tahle parta dětí se ukázala v tom nejlepším světle. Všechny děti si pomáhaly navzájem, starší těm malým a ti malí zas tím, že bez remcání uťapali takový výlet. Myslím, že jsme si spolu užili spoustu legrace..

Fotogalerie 16. 7. 2013 Tábor s Lištičkou, Líšnice Praha západ

Úterní ráno jsme věnovali tvoření, krásných papírových kytiček. A protože nás čekal také jezdecký výcvik na koni, protáhli jsme se při strečinku s Luckou. Po svačině jsme se vydali na statek, kde na nás kromě všelijakých hospodářských zvířat čekala už osedlaná klisnička Volnost s trenérkou Kristínou a poník Tonička, kterou si děti mohly zkusit před projížďkou i vyhřebelcovat. Pak už jsme se věnovali jen ježdění. Ten kdo si troufl, učil se „řídit“ a přecházet do klusu s větší kobylkou Volností a ten kdo se bál, nebo ještě neměl tu správnou velikost, mohl bezpečně cválat na malé Toničce. No, a protože se děti nemohly jezdectví nabažit, šla s námi Tonička až k Varadovu, kde na nás „u Lídy“ čekala rajská omáčka s knedlíkem a zasloužená porce zmrzliny. Po návratu do školy, jsme se rozhodli pro krátký odpočinek, abychom nabrali síly na trénink tenisu s Tomem. Bohužel, jelikož jsem hlava děravá a zapomněla jsem ve škole foťák, nemůžeme Vám poskytnout z tréninku žádné fotky . Ale já se příště polepším …..

Fotogalerie Příměstský tábor Lištička Líšnice Praha západ

Ahoj kamarádi!! Tak jsme se zase po roce zase sešli a hned první den v hojném počtu.

Dopoledne jsme začali přivítáním a seznámením s novými kamarády. Pověděli jsme si co všechno nás tento týden čeká, a po prozkoumání pěkných nových hraček jsme se vydali ven na školní hřiště, kde jsme se připravovali na páteční sportovní olympiádu a trénovali se v různých disciplínách . Do výroby keramických děl jsme se pustili ještě před obědem. Někdo popustil uzdu své fantazii a jiný zas využil možnosti inspirovat se předlohou rámečku, nebo kytičky s lístky. Pak jsme se vypravili na Varadov k paní Lídě Fořtové, která nám letos zajišťuje kompletní stravování, na oběd a po cestě jsme všelijak řádili, běhali a vyprávěli si vtipy. Kuřecí palička s brambůrkem a zeleninová obloha, k tomu ovocná šťáva, no paráda. Po obědě si mohly děti koupit nějakou sladkost, většinou to byly zmrzlinky, aby nás trochu v tom horku ochladily. Kdo penízky neměl, dostal bonbónek od Lištičky. Cestu zpátky do školy zvládly i ty nejmenší děti na výtečnou.