Archiv tábor Líšnice 2010

Deník letního tábora Líšnice 2010

26.8.2010 Tento čtvrtek byl náš poslední den. Ráno jsme začali hraním stolních her a pak se vydali na Oříšek. Tam jsme se zahrábavali do kamínků a různě si hráli na prolízačkách a umělé stěně. Daneček byl prý tak dobře zahrabaný, že se skoro nemohl pohnout . Kolem poledne jsme se procházkou vrátili na oběd a chystali se na návštěvu Magdy, která k nám zase přivezla hroudu hlíny. Připravila si pro nás báječné téma pro keramický výrobek. Byla to nádherná lucerna na svíčku. Všem se pod vedením Magdy velmi dařilo a když si někdo nevěděl rady, nebo se ocitl v úzkých, byla vždy po ruce s dobrým nápadem na nápravu škody . Příští týden, mi doveze všechnu vypálenou keramiku i z minulého kurzu, tak se ozvěte ať si nemusíme otvírat krámek pro radost. Po takto vydařeném odpoledni jsme zakončili den na školním hřišti, hrou v ping pong, cviky na hrazdě a hrou na žraloka. Posvačili jsme a už si přijely maminky pro svoje miláčky. Všem kdo budou číst tento příspěvek a kdo se u nás třeba i na jeden den zastavil chceme popřát krásný školní a školkový rok a poděkovat za děti, které jste mě, Jitce a Daně svěřili. Všichni byly totiž úžasní a moc hodní a my budeme moc rádi, když se nám za rok zase ozvete. Doufáme, že se vašim dětem líbilo s námi alespoň tak, jako nám s nimi. Za rok nashledanou se těší  Evča a Jíťa. Fotky z 26. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 25.8.2010 Ve středu jsme měli v plánu celý den trávit na kolech. Ale protože mezi námi byli i naprostí začátečníci, nejdříve jsme dopoledne věnovali jejich tréninku. Jezdili jsme na oblíbené Varadovské silnici pro pěší a zkušenější cyklisti zkoušeli různé tríčky. Po návratu jsme si dali oběd a hráli Labyrint. Odpoledne jsme se vydali na výlet ke Spálenému mlýnu abychom také viděli výsledky našeho trénování. Daneček, který do té doby na kole vůbec neuměl,se za dopoledne naučil tak, že ujel celou cestu do Bojova a zpět, naprosto bez problémů.         Patří mu veliká pochvala, jako i všem, kdo ho tolik podporovali a psychicky mu pomáhali.        Viď Toníku ? Na mlýně jsme si dali báječnou zmrzlinu a pomalu se vraceli zpět.                Byl to báječný den, plný radosti a úspěchů vašich / našich dětí. Dobrou noc a zítra ahoj Fotky z 25. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 24.8.2010 Úterní dopoledne jsme prožili na Oříšku, kde jsme závodili na čas v opičí disciplíně.                 Nejlepší čas měl Toník, který se ho snažil neustále zlepšovat a také se mu to dařilo. Všichni se na hřišti hezky vyřádili ,ale protože se blížil čas oběda, museli jsme se vydat zpět do domečku i přes protesty všech dětí. Po obědě jsme si pustili pohádku Lovec draků a hezky si odpočinuli. Potom jsme zašli na statek. Zbytek celého odpoledne jsme řádili na trampolíně, jezdili na elektro džípu a vůbec všeliak řádili. Hráli jsme báječnou hru na trampolíně, která děti ne a ne vysílit. Za to mě „zlikvidovala“ bravůrně. Těžko popisovat, zeptejte se dětí jak vysoko létali, když mě hlasitě povzbuzovali k dalším velkým skokům na trampolíně, aby ony mohly sedět a nechat se vymršťovat trampolínou s pomocí mých doskoků . Fotky z 24. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 23.8.2010 V pondělí jsme se scházeli v průběhu celého dopoledne. A tak jsme se pohybovali pořád v okolí školy.Byli jsme na procházce a také na statku za zvířátky a na trampolíně.Krásně jsme si zařádili a pak se vrátili na oběd do školy. Hned potom jsme se vydali k bazénu. Holky mě nechtěly nechat fotit a vůbec si mě všeliak dobíraly a škádlily mě.  Jenže než jsme se tam dostali, tak se zatáhlo nebe a sluníčko zůstalo za mraky. Horko a dusno bylo stále a tak jsme se i přesto s nadšením vrhly do vody, která byla krásně osvěžující. Pak začalo krápat a my jsme se schovaly do budovy nekuřácké restaurace, kde jsme si daly zmrzlinu, kreslily obrázky a čekaly než přejde déšt. Po cestě zpátky sice ještě trochu poprchávalo, ale došly jsme bez problémů až do domečku. Tam jsme si pustily pohádku a přitom hrály hru na schovávaní různých věcí a taky tu krásně tančily princezny.  Tak dobrou noc a ať se vám o nich zdá. Fotky z 23. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 20.8.2010 Po malé odmlce se vám opět ozýváme. Tento pátek ve znamení horských kol, jsme začali již obligátně po dopolední svačině a věnovali jsme se učení a tréninku těch menších dětí. Někteří jako Anička, pilovali spíše sílu v nožičkách a rychlou jízdu na s postranními kolečky.  Jiní, jako např. Dominik  se snažili o pokroky bez pomocných koleček. Větší kluci trénovali různé skoky a triky na Varadovské silnici pro pěší, která je krásně dlouhá a rovná. Po hodině jsme se vrátili na oběd a bez dlouhého otálení jsme vyrazili na výlet. Malé děti vyrazili pěšky v doprovodu Jitky a ty větší se mnou na kolech, se společným cílem, kterým byl Spálený mlýn. Jitka s dětmi šli tou nejkratší cestou přes pole a lesní cestu a já s kolaři jsme se vydali přes pastviny a vrcholky líšnického lesa. Na mlýně jsme se občerstvili zmrzlinou a ledovým čajem, pohráli si na houpačce a prolízačce a také se pozdravili s mluvícím papouškem pana Mertlíka. Čas nám utíkal, ale přesto jsme se stihli zastavit při zpáteční cestě na Oříšku (líšnickém hřišti). Anička usnula Jíťě v náručí a tak měla za sebou úctyhodný vytrvalostní výkon. Po příchodu do školy jí tedy jen předala mamince a Anička si ani nevzpomněla, že má u mě schované krásné barevné peříčka od mluvícího papouška. Těšíme se na vás, prázdniny přece ještě nekončí . Fotky z 20. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 13.8.2010 V pátek jsme začali velmi poklidně. Tento týden, byl tak plný aktivit náročných na chůzi, že jsme usoudili, že děti i my si odpočinek zasloužíme. A tak jsme celé dopoledne kreslili, hráli si a koukali na Madagaskar. Po obědě jsme si dali hodinku klidu na obřím polštáři a pak už přijela teta Magda na keramiku. Dvě hodiny jsme tvořili, hrnečky, misky a vázičky. Bylo to príma.  Pak jsme si udělali malou procházku, ale protože nás zahnal déšt, šli jsme zpátky a četli si dětské knížky. Další týden je za námi, ale prázdniny ještě nekončí, naši milí, mladí přátelé. Tak si je všichni užívejte plnými doušky i když už nebudete s námi. Ahoj Fotky z 13. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 12.8.2010 Jako každý čtvrtek jsme měli naplánovanou hodinu golfu. Když jsme byli kompletní a po svačině, mohli jsme vyrazit naší už vyšlapanou cestičkou, kolem zvířátek a polí. Počasí nám přálo a tak jsme si sebou vzali obídky od maminek a velkou svačinu, abychom mohli po treninku užít možná posledního koupání ve venkovním bazénu. Ale buďme optimisty a doufejme, že se na nás sluníčko ještě do konce prázdnin bude hodně smát. Po golfu jsme se tedy přesunuli o pár metrů dál k bazénu, kde jsme se usídlili na celé odpoledne. Některé děti ihned naskákaly do bazénu a jiné si hrály hry. Nakonec se, ale koupali úplně všichni. Obědy nám ohřál Ondra, který provozuje malou restauraci s občerstvením u bazénu. Moc děkujeme za ochotu a vstřícnost . Od bazénu jsme odešli  až po 15 hodině. Moc nechybělo a mohli jsme pěkně zmoknout. Ale stihli jsme dojít včas zpět a ještě než přišli rodiče, si zahrát stolní hry. Fotky z 12. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 11.8.2010 Výlet byl bezva. Začali jsme odjezdem z autobusové zastávky Líšnice, na kterou jsme šli pěší cestou. Vystoupili jsme na zastávce Lihovar a měli jsme v plánu přejet řeku s převozníkem od přívozu. Bohužel, kvůli hrozícímu zvýšení hladiny řek, převozy do odvolání zrušili a tak jsme se vydali cestou přes železniční most. Což se nakonec ukázalo jako báječný náhradní plán. Dětem se přechod přes řeku moc líbil. Vyzkoušejte ho někdy, je to tam pěkný výhled, bezpečná cesta a dostanete se ze Smíchova do Nuslí za 15 minut .  Když jsme dorazili do areálu Emauz, Benediktínského opatství, které založil roku 1347 Karel IV .dostali jsme brožuru o celém areálu. S dětmi jsme prošli kromě pěkné, ale trochu malé výstavy historických hraček, také Kostel Panny Marie a slovanských patronů. Na výstavě byly krásné modely železnice a taky např.150 let staré puzzle. Pro holčičky malé kuchyňky a panenky. Po shlédnutí výstavy, jsme si sedli do haly a stavěli si ze stavebnice Merkur. Děti jsme od tamtud málem nedostaly . Potom jsme zašli do cukrárny a tam jsme si dopřáli pravé hody. Paní, která nás obsluhovala byla velmi příjemná a pořád se smála všemu co děti prováděly nebo říkaly.  A tak jsme se stejnou cestou pomalu vraceli zpět na autobus, který nás zavezl až do Líšnice. Protože jsme měli ještě hodinku čas, šli jsme na statek na houpačky a trampolínu.     Ukázalo se , že děti májí energie opravdu víc než dost  , protože řádily až do poslední chvilky. Fotky z 11. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 10.8.2010 Náš úterní den, jsme začali hraním stolních her. Hned po svačině, jsme šli vycházkou na golfové hřiště, kde nás čekal další trénink. Sluníčko hřálo tak akorát a to se hraje nejlépe.    Po hodině jsme se vydali zpátky na oběd s jasným plánem se na hřiště vrátit. Vypadalo to totiž, že krásné počasí vydrží i odpoledne a my jsme toho mínili rozhodně využít pobytem u bazénu. A tak hned po kraťoučké polední přestávce, jsme si šli zaplavat. Voda byla sice studená, ale zato krásně osvěžující. Holky dělaly závody v plavání a ti kteří se nekoupali se vrhli ke stromu a zopakovali si stavění domečku pro skřítky. Vše jsme pro vás nafotili, tak se určitě jukněte na team, který spolupracoval na výstavbě. Ke škole jsme dorazili o pár minut později a den jsme si parádně užili . Zítra nás čeká výlet na výstavu historických hraček, tak se na něj pěkně vyspěte. Ahoj Fotky z 10. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 9.8.2010 Bylo pondělí a my jsme hned po svačině vyrazili na hřiště Oříšek. Děti si tam krásně vyhráli a vyřádili se např. na lezecké stěně, klouzačce, houpačkách, pavoučí síti, pískovišti, nebo v domečku, kde si děti povídají své tajnůstky. Na oběd jsme šli zpět do domečku kolem půl 12 a po něm jsme si pustili pohádku Sněhová královna, kterou nám donesla Anička. Zahráli jsme si ještě naš oblíbený Labyrint a některé děti vymýšlely a kreslily také vlastní hry. Ale hned po druhé hodině jsme se vydali směrem k lesu s cílem postavit lesním skřítkům zase nějaké domečky. Podívejte se sami, jak se nám to povedlo. Vytvořili jsme nejdříve tři skupiny, ale protože té jedné se jaksi nedařilo, infiltrovali se mezi dvě zbývající skupiny a bylo po problému . Šlo nám to bezvadně, všichni členové všech skupin, se aktivně účastnili jak na výstavbě, tak na shánění mariálu. V jednu chvíli, našel Filípek při shánění vhodného mechu na naší střechu, nádherného obřího brouka. Při cestě z lesa, jsme posvačili na lavičce u pamětního kamene,u kterého jak se píše na tabulce, se nikdy žádná bitva ani nic zajímavého nastalo (fakt to tam stojí). Všichni byli velmi hladový a tak se po odpolední svačině jenom zaprášilo.   Ke škole jsme přišli něco málo po 16 hodině, kde už nás trpělivě vyhlíželi některé maminky a tatínkové. Hezký večer a zítra nashle. Fotky z 9. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 6.8.2010. Jednak proto, že je pátek a také proto, že bylo od rána zase zataženo a sluníčko se ne a ne usmát, jsme dopoledne začali nenáročnými aktivitami. Kreslení, hra v domino a pohádka, to byly naše dopolední činnosti. Jenže nám to stejně nedalo a někdy před 11hodinou jsme se vydali ven. Klárka s Davídkem, kteří sebou měli kola, si je vzali sebou a i když trochu krápalo, nám to vůbec nevadilo. Jezdilo se a běhalo a všichni jsme fandili Davídkovi, který bezúnavně vždy když zajel do pole, znovu vstal a trpělivě piloval jízdu na kole. Pak jsme si dali oběd a protože, v jídelně pan topenář montoval nový radiátor, snědli jsme si ho v hrací místnosti.   Dopadlo to celkem dobře. Jedna kaše a vidlička na zemi, byla uspokovým zakončením našeho oběda . Potom následovala krásná pohádka „Tři veteráni“, která se dětem moc líbila a sledovaly ji se zaujetím. A když skončila, stavěli jsme papírové lodě, vystříhavali a lepili do nich piráty a pirátky a taky klokany 1905.. Loučíme se s další bezvadnou partou dětí a přejeme jim já i Jitka krásný zbytek prázdnin ať je již budou trávit kdekoliv. Fotky z 6. 8. 2010 si můžete prhlédnout zde 5.8.2010 Dnes jsme se začali scházet o chvilku dřív, protože k nám zavítali dva noví kamarádi.           Dominik a jeho starší bráška Jakub. Byli to moc príma kluci a naprosto v pohodě zapadli mezi již sehranou partu dětí. Když jsme byli kompletní, vydali jsme se procházkou na golfový výcvik.  Všechny děti, které dnes hrály golf poprvé, asi nejvíc bavilo odpalování. Teď mě tak napadá, že vlastně i ty ostatní. Hrály a odpalovaly míčky tak vehementně, že když jsme se pro vás snažily zachytit nejlepší momentky, dostalo se mi možnosti jeden takový odpal zakusit na vlastní kůži. Potom jsme se šli podívat k bazénu, kde se některé děti i chvilku vykoupali. Ostatní se pohoupaly na houpačce,nebo si s námi povídaly u bazénu. Po návratu nás čekal oběd a pohádka „Čert ví proč“. Jenže kluci byli krapet rozdovádění a tak pohádku využili pouze jako kulisu ke svým bojovným hrám. Holky jakoby ten rámus ani nevnímaly, kreslily si, nebo byly zahleděny do pohádky . Odpoledne jsme strávili na statku u Abtů, kde bylo o zábavu postaráno. Po příchodu větší kluci okamžitě naskákali na trampolínu a menší se šli podívat na zvířátka,nebo jezdili teréním autem, to vše blížeji můžete vidět na fotkách. Jak řekla Bětuška, opravdu to dnes uteklo až moc rychle. Mějte dobrou noc a pěkné sny. Fotky z 5. 8. 2010 si můžete prohlédnut zde 4.8.2010 Náš středeční výletní den, jsme tentokrát zacílili směrem k Praze Zbraslavi. A to po stopách historie keltského osídlení. Ale začněme od začátku. Ráno jsme se po svačince vydali pěšky z Líšnice směr vlaková zastávka Bojov. Pro některé děti byla zmínka o jízdě vlakem, jako kdybychom jim slibovali jízdu na pouťové atrakci . Takovou měli radost. Tato trasa z Bojova směrem na Prahu je opravdu krásná. Vláček projíždí hlubokým lesem, pak dále přes starý most přes Vltavu a nádraží ve kterých staví, jsou stále jako z filmů pro pamětníky.  Tady se můžete podívat úplně přesně jakou trasou jsme šli: http://www.mc-zbraslav.cz/mesto-a-okoli/turistika/za-kelty-pres-reku.html ,možná to může být i typ na výlet pro vás. Hned po výstupu z vlaku jsme prošli lesní zoo, kde jsme pozorovali zvířátka, která byla vzhůru a četli si o jejich živo Cesta byla moc příjemná a všechny děti bez remcání zdolávaly převýšení, smály se a se zájmem poslouchaly čtení z naučné stezky. Tak jsme si za odměnu koupili i zmrzku. Žádné zranění, krom jednoho puchýře na patě Bětušky a malinko odřeného kolena Terezky se neudálo. Byly prostě báječní!! Cestu zpět jsme podnikli ze Zbraslavského náměstí autobusem 318, který nás dovezl bezpečně až na náves Líšnice. Po příchodu do domečku, jsme si dali ještě svačinu a už jen čekali na rodiče. Fotky z 4. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 3.8.2010 Dnes k nám počasí zrovna přívětivé nebylo. Od rána pršelo a tak jsme se rozhodli přesunout golfový trénink na 14 hodinu. Místo toho jsme od rána hráli různé hry a trochu jsem si s Terezkou a Klárkou hrála na kadeřnice. Nutno podotknout, že mé účesy pro holky nebyly tak kreativní, jako ty co holky vymyslely na mě .  Po svačince, kterou nám Jíťa připravila, jsme šli kreslit. Děti si mohly vybrat, kreslit buď po svém, nebo vybarvovat dětské tibetské mandaly.  Krásně se jim obrázky povedly, viďte?  Když se ani po obědě počasí nezlepšilo, ale naopak se rozpršelo ještě víc, dohodli jsme se s Jirkou (naším trenérem), že bude nejlepší nechat golf na čtvrtek. A tak si děti vybraly krásnou pohádku „Artur a Minimojové“ u které si všichni hezky odpočinuli. Po pohádce jsme si dali odpolední svačinu a vrátili se k hraní.      Někdo maloval dál mandaly, další stavěl se stavebnicí anebo hrál stolní hry. Zítra nás čeká výlet vláčkem na Zbraslav, tak držte palce ať máme pěkné počasí. Fotky z 3. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 2.8.2010 Začal nám nový týden a s ním k nám dorazili i nějací nováčci. Terezka a Davídek se v domečku hned cítili jako ryba ve vodě. Přišli  jako první, ale hned za nimi dorazili i ostatní a tak když jsme seznámili, vrhli jsme se na hraní her a tím si zkrátili čekání na Paní Magdu, která k nám opět přijela s hroudou hlíny a cílem udělat z ní s pomocí vašich dětí krásné výrobky. Tentokrát to byly hrnečky a misky. Všem se práce s hlínou moc líbila a tak, když jsme poklidili nepořádek a naobědvali se, usoudili jsme, že si všichni zasloužíme poobědovou pohádku. Po odpočinku nás čekalo hřiště „Oříšek“, kde jsme si pěkně pohráli a také se nasvačili. Než jsme se nadáli, už se blížila 16 hodina a tak jsme jsme se vrátili zpět a zas jako ráno jsme si zkrátili čas hraním her, než přišli maminky a tatínkové. Byl to pěkný den a těšíme se na zítra. Fotky z 2. 8. 2010 si můžete prohlédnout zde 29.7.2010 Náš čtvrteční den, ve znamení především golfového dopoledne, začal hraním stolních her. Hráli jsme různé hry od Červená bere ve zjednodušené verzi pro naše malé Aničky ,přes oblíbený Labyrint, až po Monopoly a Umí prase Létat?. To vše jsme stihli do půl 10, kdy je naším zvykem odcházet na golfové hřiště. Trénink byl bezva jako každou hodinu. Děti se soutředily jako dospěláci a moc jim to šlo. Navíc naše nejstarší svěřenkyně Lucka, už golf hrát umí, takže radila nám všem, když by bylo potřeba.Po obědě a opravdu velmi krátkém odpočinku, jsme vyrazili na kola, která dětem už rano přivezli rodiče, nebo na nich rovnou přijeli k nám. Já jsem si vzala ty nejzdatnější a nejstarší jedince a Jíťa si vzala na starost zdokonalit jízdu těch mladších,nebo méně zkušených jezdců. Výlet byl bezva, první a také asi největší kopec nás dovedl na pastviny, kde jsme po hřebenu přejeli až do Bojova k rybníku. Naše jediná cesta po silnici vedla od Spáleného mlýna k polní odbočce na golfové hřiště, kde jsme se posilnili zmrzlinou a pak se vydali zpět k domečku.   Tam na nás už čekali vyřádění a posilnění svými úspěchy, naši mladší kamarádi a hned vzápětí po nich přijeli i rodiče. Fotky z 29. 7. 2010 si můžete prhlédnout zde 28.7.2010 Ve středu máme sice většinou výletní den, ale dnešní den jsme si dovolili udělat malou změnu. Bylo to z toho důvodu, že naše kamarádka Alžbětka měla narozeniny a my jsme        se rozhodli jí uspořádat malou oslavu. Protože, ale nesmí ze zdravotních důvodů moc sladkého, její maminka pro tuto událost připravila báječné jednohubky ze sýra, ovoce a zeleniny. Všem strašně chutnali a zmizeli mejrychleji ze všeho občerstvení co bylo na stole. Hned po gratulacích, za námi přijela maminka Filípka, který je u nás už také skoro jako doma . Byli jsme domluvení, že jako překvapení si děti mohou vyrobit keramický hrneček, popř.zvířátko, které nám paní Magda vypálí v peci a příští týden donese už hotový výrobek.Tak se máte na co těšit. Protože věřte nebo ne, vaše děti si dělaly všechno samy a zvládli to naprosto bravůrně. Po obědě a krátkém odpočinku jsme šli na celé odpoledne na školní hřiště, kde jsme hráli všechny možné hry, např. badminton, ping pong, fotbal, basket. Doufáme , že se Bětušce oslava líbila. Jinak na výlet pojedeme v pátek a čeká nás například: lesní zoo, keltská naučná stezka a spousta dalších zážitků. Těšíme se na vás. Ahoj Fotky z 28. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 27.7.2010 V úterý jsme od rána hráli stolní hry. Lucka nám přinesla Scrabble a těm jsme se věnovali až do té chvíle, než jsme odešli na golf. Šli jsme opět příjemnou cestou mezi poli, kde děti mohou bezpečně pobíhat. Po příchodu na golf když jsme si rozebrali hole a míčky, jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna skupina šla hrát na odpaliště a druhá na Green tečovat. Všem to šlo báječně, jen se podívejte na fotky, které jsme pro vás připravili. Holky s Jitkou si stihly skočit ještě k bazénu, než já a kluci jsme dohráli na Greenu. Náš trenér Jirka(najdete ho v našem albu z dnešního dne) nám totiž připravil zajímavou soutěž a tak jsme hráli až do poslední chvilky. Po obědě jsme hráli zas Labyrint a kdo se nezůčastnil, díval se na pohádku. Dlouho jsme se nemohli rozhodnout, jestli se půjdem zpátky na golf ještě vykoupat, protože počasí si  s námi karpet hrálo. Ale šli jsme, a pěkně jsme si to užili. Sice jsme plavali jen chvilku, ale stihli jsme si zazávodit v bazénu a zachránit ještěrku před utonutím. Před cestou zpátky jsme Já , Tomáš, Filip a Dominik zbytku naší skupiny „tajně“ utekli a skoro celou cestu do školy běželi.      Protože nám už nezbývalo moc času, rychle jsme vzali z domečku pálky a utíkali na školní hřiště hrát ping pong, u kterého jsme si užili docela dost srandy.To Jíťa s holkama hrály badminton a moc jim to šlo.Zítra se těšte na tvořivé dopoledne, večer vám o něm zas napíšu. Pěkný večer Fotky z 27. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 26.7.2010 V pondělí jsme přivítali hned 3 nováčky, Tomáše, Filipa a Lucku. Hned po seznámení jsme si zahráli mou oblíbenou hru „Labyrint“ Jako první skončil Tomáš v neuvěřitelně rychlém čase, jako druhá Lucka, třetí já a po mě Filip. Po svačině jsme byli u rybníku na Spáleném mlýně. Kluci stavěli hráz a my s Dominikem jsme sháněli stavební materiál. Lucka a Anička trhaly kytičku pro maminku a povídali si o holčičích věcech, které vám tu nesmím psát, protože jsou samozřejmě tajné . Cestou zpátky se kluci pořád schovávali za stromy a bafli na nás vždycky když jsme to nejméně čekali. Mám z toho tik v oku. Po obědě, následovala chvilka odpočinku při pohádce a odpoledne jsme strávili u ping pongového stolu, nácvikem „obíhačky“ a také na obří trampolíně, kde jsme hráli hru, kterou jsme s dětmi pojmenovali „tlakové vlny“. Pondělní den, nám tak rychle utekl, až se nám nikomu ani nechtělo domů. Fotky z 26. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 23.7.2010 V pátek nám moc počasí nepřálo. Od začátku bylo zataženo a poprchávalo, ale my jsme se stejně dobře zabavili. Ráno jsme hráli různé stolní hry, jako například: Člověče nezlob se, Dámu, nebo Šachy. Někteří se je teprve učili a o to to bylo zajímavější . Třeba já versus Kubík a Šachy.  Příště ho už určitě přemůžu ! Nebo vydržím alespoň déle, než 15 minut s jedinou figurkou. Všechny ostatní mi totiž sebral, během několika prvních minut hry. Aničce šla parádně Dáma a myslím, že v ní mohou soupeřit i doma s maminkou. Před obědem, abychom se protáhli, šli jsme na statek. Kluci zápasili s Jíťou na trampolíně a já a holky jsme se šly podívat na koně. Potom jsme se vystřídali a skákaly jsme i my. Po obědě jsme si pustili film o dinosaurech a pravěkých zvířatech, který máme všichni moc rádi. Kluci si chvilku hráli hru na počítači a pak jsme šli zas ven. Na procházce kluci závodili v běhu na krátkou vzálenost a třeba takový Filip, zas dělal něco pro lidstvo. Ten kluk se nazastaví…. Když zrovna nevymýšlí nějaký vynález, nebo nové palivo do vesmírných lodí, sbírá na poli slámu a dělá z ní hnízdo pro ptáčky. A to je věc velice pracná a zodpovědná. Takže než jsme doputovali zpět, bylo po 16 hodině a den nám parádně utekl. Fotky z 23. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 22.7.2010 Tento čtvrteční den, respektive dopoledne, bylo opět ve znamení golfového výcviku. Nejdříve svačina a pak příjemnou procházkou do Golf klubu. Ale protože bylo veliké horko, nebyl trénink tak intenzivní jako v úterý. Což ovšem neznamená, že jsme u všech zůčastněných dětí, vč.nás s Jíťou nezaznamenali zlepšení formy . Šlo nám to opravdu pěkně, ale už jsme se nemohli dočkat bazénu. A tak jsme hned po tréninku nahopsali do bazénu a krásně se zchladili. Schovali jsme se do stínu lípy a posvačili na trávě u bazénu. Kolem půl druhé jsme se vydali zpátky na pozdní oběd. Ještě, že tak ! Kolem třetí hodiny totiž začalo pořádně pršet a my jsme byli rádi, že můžem odpočívat v klidu naší družiny. Někteří malovali obrázky nebo hráli pexeso, jiní hráli polštářovou válku a další sledovali naučnou pohádku o historii peněz. Když nám zítra bude přát počasí, těšíme se na príma den, plný sportu a her. Mějte krásný zbytek dne a ať vám nezmokne prádlo. Fotky z 22. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 21.7.2010 Dnešní den, byl v plánu výlet do Mníšku pod Brdy na Skalku. Na autobus jsme vyrazili po svačině po varadovské silnici kolem 10 hodiny. Autobus nám sice ujel, ale vůbec nám to nevadilo. Jsou přece prázdniny a na Mníšek není daleko. Takže když jsme za dalších 5 minut, vystoupili na náměstí, už nás čekal pan Miloš Navrátil z Městského úřadu, který nás provedl jak po zámecké zahradě, tak po Skalce a kostelíku. Lepšího průvodce jsme nemohli mít. Dětem poutavě a mile vyprávěl jak pověst o zámeckém pánovi, který uzavřel smlouvu s čertem, tak příběh o kostelíku sv. Máří Magdalény, který byl postaven právě na její počest. Vzorem pro jeho stavbu byla kaple ve francouském Aix en Provance, kde sv. Maří Magdaléna činila pokání. Také jsme se mohli porozhlédnout do dálek, díky krásné vyhlídce, která opravdu připomíná moře a vlny. Dále jsme se navštívili i bývalou klášterní budovu, nádherně zrekonstruovanou, kde jsme si prohlédli  moc pěkné obrazy. Nutno podotknout, že všechny děti byly moc hodné a poslouchaly poutavé vyprávění se zaujetím. Další věcí ovšem je, jestli si budou něco pamatovat až se jich budete ptát .    Po shlédnutí krásného a pradávného poutního místa jsme se doslova vrhli na srub s občerstvením. I tam, ale byli velmi milí lidé, kteří byli velmi přátelští a půjčili dětem veliký pytlík „skleněnek. A tak jsme hráli už málem zapomenutou hru našich rodičů a snad i babiček. Hru v kuličky.  Čas nám utíkal velmi rychle a protože jsme slíbili dětem k svačině zmrzlinu, vydali jsme se na zpáteční cestu k náměstí. Sice jsme si opět nechali ujet autobus , ale za tu dobrou zmrzku to stálo. Vrátili jsme pěkně utrmácení. Nevím jak ti co si je odvezli domů rovnou rodiče, ale těm kteří u nás ještě zůstali, se rozhodně energie vrátila velmi rychle. Krásný večer a zítra se na vás těšíme. Fotky z 21. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 20.7.2010 Náš první den golfu !!! Po svačince jsme se pěšky vydali na golfové hřiště , kde na nás čekal náš trenér Jirka, který s velkou trpělivostí začal s výukou . Když zjistil, že s výkladem teorie nebude úspěšný, přešli jsme na praxi samotnou. A v tu chvíli to začalo. I ty nejjemnější  holčičky se urputně vrhaly s golfovou holí na míčky a přes prvotní neúspěchy se přenesly k prvním odpáleným míčům a s nimi přišla i velká radost z úspěchu. Na odpališti jsme strávili skoro třičtvrtě hodiny a pak jsme se přesunuli na patování, kde jsme pobyli asi 20 minut. Poté následoval piknik v přírodě a některé děti se vrhli do bazénu. Po vykoupání, jsme šli na dětské hřiště, kde jsme strávili zbytek odpoledne. Pak už jen cesta do školního domečku a odpolední svačina. Byl to krásný a zábavný den. Zítra nás čeká výlet na Skalku do Mníšku pod Brdy, tak se hezky vyspěte ať máte dost sil. . Fotky z 20. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 19.7.2010 Jako každý den jsme se sešli mezi 8 a 9 hodinou. Počasí bylo celkem příjemné, netrápilo nás ani velké horko ani déšť.  Nejdřív jsme měli v plánu jít na dětské hřiště Oříšek, ale protože bylo z důvodů úprav zavřené, šli jsme místo toho na procházku po okolí.                    Kluci běhali po poli, zápasili s balíky sena a zkoušeli tak svou sílu. Malý astronaut Filip, měl ovšem úplně jiné starosti. Pořád sbíral nějaké kameny, roztloukal je a hledal v nich rudou plazmu, která se prý používá jako palivo pro meziplanetární lodě. Byla to zkrátka poučná a moc pěkná procházka. Po cestě z procházky, jsme se zastavili ještě na školním hřišti a věnovali jsme chvilku před obědem sportu. Posuďte sami z fotek, které jsme pro vás připravili na webovém albu. Po obědě a chvilce, které věnujeme „klidu ,jsme uspořádali závody na Oříšku, který se nám mezitím zpřístupnil, díky laskavosti paní starostky. Děkujeme Vytvořili jsme si dráhu od klouzačky přes sítě a lezeckou stěnu, úkolem bylo zdolat dráhu co nejrychleji. Nutno podotknout, že se zůčastnili jen kluci. Holky si místo toho hrály v písku a divily se za čím se to ty kluci tak bláznivě honí.  Všichni si neustále zlepšovali svoje výsledky a bojovali úžasně. Fotky z 19. 7. si můžete prohlédnout zde 9.7.2010 Dnes byl pátek a než jsme všichni sešli, bylo venku horko jako na Sahaře. Po svačině jsme  na chvíli zašli na školní hřiště, které nám poskytlo dostatek stínu na dopolední sportovní činnost. Ale náš hlavní plán byl zkusit postavit líšnickým skřítkům domečky které by je ochránily před horkem. Pro tento účel jsme vybrali místo, kde se skřítkové objevují nejčastěji a to sice stromy u líšnického rybníka. K této činnosti se ještě určitě v průběhu prázdnin vrátíme, jelikož  nás všechny bavila a především naší holčičí sekci . A protože sluníčko ve své intenzitě ještě více zesílilo, byli jsme rádi, že je čas oběda a my se můžem schovat do chládku do družiny. Po odpočinku, který byl opravdu pouze symbolický, protože děti se nemohly dočkat koupání v bazénu, jsme vyrazili na golfové hřiště. Voda byla úžasně osvěžující a dětem se tam tak moc líbilo, že když pro ně přijely maminky, tak se jim ani z vody nechtělo a nám s Jíťou také ne . Fotky z 9. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 8.7.2010 Dnes byl čvrtek a děti se scházely mezi 7 až 9 hodinou ráno. Když jsme se najedli a napili, šli jsme na naše oblíbené místo, na statek. A tam jsme řádili až do oběda. Někdo se koupal v bazénu, jiný skákal na trampolíně, další se povaloval v houpací síti mezi dvěma stromy a nebo brázdil vydlážděnou trasu, křížem krážem teréním autem na baterii. Vím to přesně, jelikož jsem za autem celou dobu běhala aby se rozjařená partička kluků nepohádala kdo bude řídit a holčičky aby se někde nevyklopily. Jezdily totiž jak draci. Ale stanovili jsme pravidla, která všichni bez problémů dodržovali a tak jsme si ze statku odnášeli pouze radostné zážitky a já o něco lepší kondici. Holky, Adélka a Anička šly se mnou s nadšením nakrmit ovečky a užily si po cestě tam i zpět spoustu legrace. Anička byla dnes u nás po nemoci poprvé a už se naučila řídit již zmíněné autíčko. Všechny děti si s chutí snědly obídky od maminek a některé odešly po obědě domů.Po chvilce odpočinku, kdy si děti stavěly ze stavebnice a nebo si malovaly, jsme vyrazili na procházku do polí. Protože každá správná procházka má mít svůj cíl, aby se děti měly na co těšit a neremcaly na bolavé nožky, vybrali jsme za cíl hřiště Oříšek na dolním konci návsi. Krom báječných atrakcí, které hřiště poskytuje, jsme hráli i hru „Rozkaz nebo hádanka“ . Někdy je úplně jedno co si vyberete, protože naše dětičky jsou tak vynalézavé, že se vám stejně nijak vykroutit nepovede. Když totiž neuhodnete hádanku, musíte splnit rozkaz, nebo dát fant. A to se jednomu samozřejmě nechce. Takže pokud neuhodnete, musíte vykonat krutý rozkaz, jako např. 30 kliků, 100 dřepů a nebo předvést např.spícího opilce, nebo lupiče v akci. Takovéhle kousky jistě pobaví i kolemjdoucího. Takže, až nás s Jitkou uvidíte, že se třebas povalujem spící na lavičce, nebo zahaleny v obličeji se plížíme po zemi, nemyslete si o nás nic špatného, to jen plníme rozkaz za neuhádnutou hádanku. Fotky z 8. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 7.7.2010 Středa je náš výletní den. A jak jsem již včera prozradila, výlet jsme naplánovali na dobříšský zámek. Naše cesta k vlaku do Bojova, byla nad mé očekávání velice příjemnou procházkou a všechny děti usměvavě tlapkali krajinou. Chlapci z líšnické školy dokonce i zpívali. Byla to fakt švanda a co se dalo jsme pro vás nafotili..  Hlavně, že jsme přišli včas a způsobně nastoupili do vlaku. Cesta z Prahy na Dobříš je kouzelná, díky pěkné a nezastavěné krajině a také díky starým vagonům, brdské lokalky. Další cesta po výstupu z vlaku, vedla pěšky k zámku. Tam se i někteří na pohled otrlý jedinci začali ke mě i k Jitce tisknout a chytat za ruce, jelikož prohlídka Přízraků z dobříšské historie, byla opravdu poutavá a strašidelná.      Nakonec jsme se , ale semknuli k sobě a ukázali přízrakům, že máme pro strach uděláno. Nicméně nejdelší čas jsme strávili v zámeckém parku, kde se všichni proháněli v bludišti a opravdu všichni vytvořili báječnou partu, která si tam hodinu a půl v kuse hrála. Nebudu ani popisovat na co všechno, radši se podívejte na fotky…. . Kolem 12 hodiny jsme se přesunuli do cukrárny, kde jsme způsobili značný chaos, ale pan cukrář byl veselé nátury a tak dětem plnil všechna všetečná přání velice trpělivě a s úsměvem. Pomalu se nám blížil čas odjezdu autobusu a tak jsme se spořádaně vydali na nádraží. V autobusu skoro všichni usnuli jako andílci .Na zastávce Líšnice, jsme vystoupili a šli pěšky do domečku v domění, že všichni budou unavení jako my dvě. Ale to jsme se velice zmýlili…       Po té co se děti umyli a nabaštili, teprv začali řádit……., že by z té únavy? No nevím, rozhodně, to byl báječný výlet, který se snad i dětem líbil jako nám. Fotky ze 7.7. 2010 si můžete prohlédnout zde 6.7.2010 Ráno jsme si trochu přivstali a sešli se v „domečku“ již před sedmou hodinou. A tak jsme si udělali báječnou snídani do pelíšku, na kterém děti tak rády odpočívají.Pustili jsme si pěknou pohádku o myšákovi a kdo se nedíval, věnoval se naučným počítačovým hrám. Svačinku jsme si vzali sebou ven a vyrazili na trampolínu a za zvířátky. V ohradě s koníky nás zastihl déšť a tak jsme se pelášili schovat. Jenže déšť trval opravdu jen chvilinku a tak jsme šli na procházku do polí. Po skvělém obídku který nám přichystal strejda Tom,jsme si četli z knížky Kuky se vrací, a hádejte co ? zase se někomu tak hezky poslouchalo až zničeho nic usnul. Vlastně usnula.  Adélka spinkala asi dvě hodinky a my s klukama jsme se uklidili do jídelny hrát společenské hry abychom Adélku nerušili. Kluci mě doslova rozdrtili ve hře, která sice nevím jak se jmenovala, ale nicméně už vím, že v ní nemám mnoho štěstí. Po odpolední svačině jsme navštívili líšnické hřiště „Oříšek“ a užívali všeho co může poskytnout, než nás zase vyhnalo proměnlivé počasí, tentokrát v podobě pěkné bouřky. Stihli jsme utéct a v bezpečí domečku se jsme si hráli hry a koukali na pohádky. No a když se udělalo zase hezky, tak jsme si zašli na školní hřiště a hráli jsme na co jsme si vzpomněli. No nutno podotknout, že než přijely maminky. jsme se díky počasí, pěkně naběhali. Ale zítra má být moc pěkně a my vyrážíme na výlet na zámek Dobříš, tak nám držte palce ať nás počasí nevypeče. My vám přejeme pěkný den . Fotky z 6. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde

2.7.2010 Dnes byl pátek. A pátek je prostě den, který mají děti i rodiče moc rádi. Všichni se těší na víkend a jsou z těch předchozích dnů, trochu unavení. A tak i my jsme dnešní den připravily tak, aby aktivity v něm prováděné byly nenáročné , a pro děti milé.  Od rána bylo opravdu horko, a my po včerejší bazénové ochutnávce na statku u Abtů, jsme se rozhodly po svačině vyrazit ke krásnému bazénu na Golfovém hřišti. Cestu jsme vybrali kolem polí, kde bez ustání cvrkala armáda cvrčků, která nás doprovázela až k bazénu. Děti si po cestě trhaly vlčí máčky a sypaly z nich mák, také dozrávající obilí, nezůstalo bez povšimnutí a hned opodál jím byly nakrmeny slepičky za plotem, které tam žijí na zahradě společně s černými kozami a beranem s obrovskýma rohama. Těm ovšem obilí jaksi nechutnalo :-). U bazénu jsme byli úplně sami a tak si většina z nás koupání užila. Jen Filípkovi Ouš.přišla voda studená a tak se mu lépe líbilo na hřišti u bazénu, kde jsme si ještě pohráli před odchodem na oběd. Cesta zpět do „našeho domečku“byla velmi podobná cestě k bazénu,ale protože nikam nespěcháme, tak to nikomu vůbec nevadilo.:-) Po obědě následovalo čtení dalších dílů oblíbeného Pinocchia, při kterém nám Klárka usnula jako miminko. Zatím co spinkala se ostaní vzdělávali v populárním pořadu „Putování s pravěkými zvířaty. Poslední hodinku jsme strávili opět na trampolíně a na hřišti. Fotky z 2. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde 1. 7. 2010 Dnes byl náš první den :-) na který jsme se moc těšily . A na některých dětech bylo vidět, že taky. Hned jak je maminky přivedly, bylo jasné, že jsou naprosto v pohodě a připraveny být odevzdány dvěma tetkám Jitce a Evce. No a těm, kteří se nemohli mamince odtrhnout od kalhot, to taky dlouho netrvalo. Ráno jsme si do půl 10 hráli a vybírali knížky na polední čtení, objevovali nové hračky a hudební nástroje. Po svačince jsme vyrazili na malou vycházku. Aktivit jsme měli hned několik : Skákali jsme na velké trampolíně a hráli různé hry, např. na sochaře a kupujícího a jiné.. Chvilinku jsme se koupali v bazénu a po cestě do „domečku“jsme koukali na ovečky a koně. Byla tam klisna poníka, která má čerstvé hříbátko“ Toničku“ Po obídku, jsme si četli vybranou pohádku o Pinocchiovi a tak jsme se začetli, že jsme skončili u 11 kapitoly. Někteří dokonce i usnuli :-) Po zaslouženém odpočinku, jsme si byli hrát na školním hřišti a trénovali Stolní tenis, to vám byla legrace….. míčky létali všude :-) Fotky z 1. 7. 2010 si můžete prohlédnout zde